Gezien in de natuur.

HOOFDDOEK

hoofddoek3

In de verte zag ik ze aankomen fietsen. Twee jonge meiden van hooguit 16 jaar. Een blonde op een opoefiets en een meisje met een hoofddoekje op een mountainbike. Heftig gebarend, druk pratend en voorzien van schooltassen, reden ze door de natuur richting Amsterdam. Het was een mooie dag. De lucht strak blauw en een zon die middels zijn warme stralen de huid liet weten dat het lente was. Gewapend met mijn camera was ik op zoek naar wat de natuur mij wilde laten zien. Het gegiechel van de fietsende meisjes verstoorde ietwat mijn concentratie en ik hield stil. Nieuwsgierig als ik ben, richtte ik mijn blik op de twee fietsers. Ze waren zo druk met elkaar, dat ze mij niet eens opmerkten. Ik kon ze ongestoord bestuderen en zag dat de dame op de mountainbike van Turkse komaf was. Ze was, in tegenstelling tot haar vriendin, nogal traditioneel en veel te warm gekleed.  Plotseling knepen de meiden in de remmen en stonden stil. Het meisje met de hoofddoek stapte af en zette haar fiets op de standaard. Haar tas haalde ze onder haar snelbinders vandaan en zette deze op de grond. Alsof ze bevangen leek door de hitte, begon ze aan een soort van striptease. Als eerste deed ze haar hoofddoekje af. Daarna deed ze haar jas uit om zich vervolgens te ontdoen van haar wijde traditionele blouse. Wat overbleef was een witte broek en een fel roze T-shirt zonder mouwtjes. Haar hoofddoekje, jas en blouse verdwenen in haar tas. Om haar outfit compleet te maken verscheen er een Ray Ban zonnebril die ze stoer op haar neus zette. Al keuvelend haalde haar vriendin een pakje sigaretten tevoorschijn en beide meiden staken een sigaret op. Alsof er niks was gebeurd, verdwenen de meisjes weer in de natuur.

5 thoughts on “Gezien in de natuur.

Geef een reactie

