Crisis

Een paar weken geleden kwam ik Mark tegen op een Haags terrasje. Voor hem op tafel een cooler met champagne en een schaal vol met sushi. Ja Jaap, zei hij tegen me, we moeten geld uitgeven om de economie een boost te geven. Omdat hij een van de trouwste volgers van mijn site is, kwam hij met het idee, dat ik maar iets nieuws voor mijn camera moest kopen. Een geweldig idee van Mark, want om vogeltjes nog scherper op de foto te krijgen, heb je een goede lens nodig.

1342798206

Zo gezegd zo gedaan. Ringfoto in Haarlem had een mooie lens op hun site staan, die ik graag wilde hebben. Oké, het is niet een auto zoals Mark dat graag ziet, maar voor die prijs kan ik toch een leuk 2e hands bakkie kopen. Bellen dan maar en ja hoor, ze hadden de lens nog op voorraad en meteen een afspraak voor de volgende dag gemaakt. Lichtelijk gespannen en opgewonden stond ik de volgende dag voor de deur. Dag meneer, ik ben Jaap en kom die lens kopen, zoals gisteren besproken. Met wie heeft U dan gesproken meneer, want die lens hebben wij helemaal niet op voorraad. Oh, was dat gistermiddag? Tja, ik had nog tegen Karel gezegd, dat hij eerst op de computer naar de voorraad moest kijken. Het spijt me meneer Jaap, we hebben deze niet op voorraad, maar ik kan hem wel voor U bestellen. Ik heb hem dan woensdag al in huis, als het al niet eerder is. Wat zegt U meneer Kroon, U gaat hiermee akkoord, maar alleen voor het bedrag wat op onze site staat? Uh..uh..uh..sorry, maar onze systeembeheerder heeft een fout gemaakt en hierdoor staan er te lage prijzen op onze site. Beste meneer de verkoper, ik wil deze lens kopen, maar alleen voor de prijs zoals op de site vermeld. Daarna ontstaat er een heel warrig verhaal wat er voor zorgt, dat de verkoper vastloopt in complete onzin. Hij doorziet de situatie en gaat bellen, bellen en nog een keer bellen. Uiteindelijk resulteert dit in een deal. Ik krijg de lens voor het bedrag wat ik wil betalen. Een bonnetje wordt ingevuld en ze beloven me meteen te bellen, als de lens binnen is.

Inmiddels is het donderdag en ik ben nog steeds niets gebeld. De lens stoppen ze nu dus maar in een welbekende plek en wel zo diep, dat de lens meteen van binnenuit een foto van hun hersenen maken. Die foto stuur ik dan als ansichtkaart vanuit Macedonië naar Mark, want in mijn favoriete vakantieland krijg ik tenminste waar voor mijn geld!

3 thoughts on “Crisis

Geef een reactie

