Make-up party

make up

De buurvrouw heeft een soort van tupperwareparty op ons gedeeld dakterras. Er staat een dame zich in te smeren met crèmetjes die ze wil verkopen. De verkoopster van de crème heeft zich waarschijnlijk zo vaak ingesmeerd, dat haar ware identiteit verborgen blijft.

Ze krijgen allemaal een band om hun hoofd en de watjes komen tevoorschijn. Het wordt steeds leuker. De dames knikken instemmend en beamen dat de crème hun gezicht omtovert tot een weldadig perzikhuidje, terwijl ze worden ingesmeerd door de dame! Uiteraard vertelt de dame dat alle producten dierproefvrij en louter samengesteld zijn uit oliën waaraan geen chemische substanties zijn toegevoegd. Mijn nieuwsgierigheid wordt groter en stiekem wacht ik op een uitnodiging. In ontbloot bovenlijf sta ik op het dakterras, steek een sigaret op en verontschuldig mij bij de dames door te zeggen, dat ik binnen niet rook. Gelukt. Ik mag plaats nemen en de dame schuift een make-up haarband over mijn hoofd. De band bedekt heel even mijn ogen. Spannend! Mijn adem stokt. Ze tamponneert mijn gezicht met een lotion die zijn herkomst zou ontlenen aan de frisheid van de zee. Ik proef zout. Zweet? Ik hoor alleen nog maar dames giechelen. Gelaten laat ik de behandeling toe, totdat de dame klaar is. Ze heeft mijn huidje onderzocht. “Meneer”. Ja, ze noemt mij meneer en wel op een onheilsspellende toon. “Uw huid is verouderd en ziet er niet best uit. Rimpels, droge plekken en rimpels.” Ik veins een spontaan opkomende hoofdpijn die wonderbaarlijk meteen door de dames wordt geloofd. Met mijn shirt weer aan, rook ik weer in mijn huisje!

8 thoughts on “Make-up party

  1. Nou Jaap,
    De waarheid is hard de jaren gaan tellen volgens het vrouwelijk publiek. Jij heb je wel in een wespennest gestoken. Ik zou me wel de volgende keer zesmaal bedenken om langs je buurvrouw te gaan. Koken doe je nu zeker ook niet meer voor ze laat ze verrekken!

Geef een reactie

