Kokmeeuwen de boom in

Gisteren zag ik iets wat ik nog niet eerder had gezien. Meeuwen die blaadjes uit een boom eten. Een grote groep Kokmeeuwen haalde acrobatische toeren uit om een groen blaadje te bemachtigen. Rustig in de boom zitten lukte ze uiteraard niet. Probeer maar eens met een paar zwemvliezen op een takje te staan. Van de meeuw is bekend dat ze een alleseter is, dus ook planten. In mijn rondgang op het internet ben ik echter dit fenomeen nog niet tegengekomen. 

Dat alle Kieviten nog niet uit ons land vertrokken zijn bewijst een van de onderstaande foto’s. Een flinke groep was aan het foerageren om met volle buik te kunnen vertrekken naar het Zuiden. Verder werd er druk gejaagd door de Torenvalk en de Buizerd en hadden de Grauwe ganzen een gezellig onderonsje. Het was een grijze dag. De natuur kleed zich langzaam uit en bereidt zich voor op de winter. Toch is er nog genoeg kleur. De Margriet bloeit. De Knobbelzwaan poseert vrolijk en een Meerkoet sluit vriendschap met een Fuut.

 

10 thoughts on “Kokmeeuwen de boom in

  1. De natuur volop in beweging! Waarbij de knobbelzwaan voor mij de show steelt op deze sombere ochtend! Dank dat je de foto’s deelt,prachtig!

  2. Jee, wat een bijzondere waarneming van die meeuwen! Ik werd meteen helemaal vrolijk van het beeld van een stelletje zwemvliezen balancerend op een takje… Mooie serie weer en inderdaad de zwaan springt eruit. Heerlijk begin van de dag zo! Wat is dat bloggen toch leuk he?! 🙂

Geef een reactie

