De hoofdprijs

062

Ik heb een prijs gewonnen. Een prachtige koffiemok en ik ben er blij mee. Mijn eerste prijs voor iets wat ik zelf heb gemaakt. Een prijs voor een foto die ik onlangs had ingezonden op de site van Nomad&Villagers. Een site van twee reislustige journalisten die berichten over de mooiste plekjes op aarde. Het thema was Vurig. Vandaar mijn foto van Haarlem in de avond. De laatste tijd krijg is steeds meer prijzen voor mijn foto’s. Geen bekers of geld. Ik krijg er warmte en een mooi gevoel voor terug. Deze week heb ik een foto cadeau gedaan aan een kennis. Het as van haar vader is uitgestrooid onder de boom op de foto. Daarna kreeg ik een hartverwarmende mail met een prachtige tekst. De hoofdprijs.

160

En vervolgens werd ik deze week door mijn werk gevraagd om een aantal foto’s van eigen werk uit te zoeken. Ze worden afgedrukt op canvas en komen te hangen op de crisisopvang waar ik werk. Ik kan je vertellen dat dit geen gemakkelijke klus was. Het moeten foto’s zijn die rust uitstralen en niet voor overbodige prikkels zorgen. Ze mogen geen vervelende gedachten oproepen en moeten het liefst een blij gevoel uitstralen. Maar het is gelukt. Over een paar maanden hangen ze in het heringerichte gebouw. Ook een hoofdprijs.

073

Ik had nooit kunnen bevroeden, in de korte tijd dat ik fotografeer, dat je er zoveel mensen blij mee kan maken. Elke foto is voor mij een hoofdprijs!

18 thoughts on “De hoofdprijs

  1. Dat is ook een prachtige foto zeg, die prijswinnaar. De koffie zal nu extra goed smaken!
    En ik herken het wel, hoe fijn het is iemand blij te maken met een mooie foto. Dat geeft ze extra glans, nietwaar? En dat je werk nu al ergens groot mag hangen… dat is natuurlijk helemaal geweldig! Gefeliciteerd met al die hoofdprijzen šŸ™‚

    • Dank je wel Noortje. De extra glans had ik eerlijk gezegd niet verwacht toen ik met deze hobby begon. De glans was er al. Anders was ik misschien wel de man met de tasjes uit een van mijn verhalen geworden. De extra glans maakt het leven alleen maar nog mooier. Elke dag een hoofdprijs!

    • Dank je wel. En trots ben ik zeker en het gevoel is heerlijk. Daarom kan ik ook zo genieten van mooie foto’s van anderen. Ook van jouw foto’s. Ik ben op jouw blog terecht gekomen via Noortje. Zij maakt ook van die prachtige foto’s, voorzien van mooie verhalen. Dus jij ook dank je wel voor het heerlijke gevoel!

Geef een reactie

