December wandeling

Natuur stilt honger

Mens en dier

26 thoughts on “December wandeling

  1. Pingback: Verhaal in zes woorden met beeld: Eten | DOLDRIEST

  2. De foto’s zijn schitterend, allemaal (en het zijn er veel!). Spectaculair ook die vos, maar ik vroeg me af hoe het toch mogelijk is dat die daar zo makkelijk gefotografeerd kan worden. Op de site van Vroege Vogels komen ook regelmatig prachtige vossenplaatjes langs, ook in de Amsterdamse waterleidingduinen gemaakt. Nu lees ik dus dat ze daar wel gevoerd worden, ook door mensen die er mooie plaatjes van willen maken. Nou geloof ik nΓ³Γ³it dat jij er met kattenbrokjes hebt gestaan (of met een dood konijn πŸ™‚ maar een beetje een krom is het wel, vind ik. Neemt niet weg dat je de vos erg mooi hebt vastgelegd en ook bij die andere foto’s zitten vele wow-exemplaren!

    • Ten eerste dank je wel. Ik word altijd blij van je complimenten. En ja, de vossen worden daar gevoerd en daar ben ik op tegen. Ze krijgen van mij zelfs geen stukje brood van mijn lunchpakket. Ik heb zelfs een filmpje gemaakt van iemand die dat wel bijna elke dag doet. Het is zelfs zo erg, dat de vos hem dan volgt. Het is dan ook geen kunst om ze daar te spotten. Het is dan wel aan de fotograaf om ze goed op de foto te zetten en met een beetje geluk met een prooi in zijn bek. Het wow gevoel had ik ook. Dat gevoel had ik echter het meest toen ik bijna alleen op het strand liep.

  3. Je foto\s zijn prachtig, het verhaal erbij maakt de combinatie compleet.

    En ja het voeren van dieren in het wild kan ik ook niet ‘waarderen’….je lokt overlast uit en zodra dat ontstaat worden er acties ondernomen om het uit te bannen. De mens is een veel wreder wezen dan het dier, dat slechts moordt om te overleven.

    Neemt niet weg dat ik wel even heel erg genoten heb van de foto’s!

Geef een reactie

