Uitwaaien in Zandvoort

Ivan, mijn zoon van 18, heeft van de week gehoord dat hij is toegelaten tot het Mediacollege. Het leger heeft hij vaarwel gezegd. “Ik wil iets creatiefs doen en dat kan niet in het leger”, was zijn voornaamste reden. “Prima kerel, hier heb je mijn camera en leef je maar uit.”  Zijn eerste project was het fotograferen van mijn optreden in het Patronaat. Een geslaagde missie. Zie de foto’s van mijn vorige bericht. De dag na het optreden zijn we naar Zandvoort gereden. Samen lekker uitwaaien. Uiteraard ging de camera mee. Ik heb het toestel nog heel even in mijn handen gehad om te laten zien hoe je een horizon kan fotograferen. Daar is het bij gebleven. Nu maar hopen dat hij geen oorlogsfotograaf wil worden.

Foto’s: Ivan Kroon

16 thoughts on “Uitwaaien in Zandvoort

  1. Het bloed kruipt waar het niet gaan kan en dat is in zijn geval niet onder het prikkeldraad van een stormbaan door. Je oorsprong vinden doe je door te ervaren en door ervaring zaken uit te sluiten om dichter bij die oorsprong te komen. Soms wandelt iemand alleen en soms samen met zijn vader een stukje van dat pad om met en van elkaar te mogen leren. Jezelf en de wereld leren kennen door je creatieve talent te ontwikkelen lijkt mij een moment om scherp te stellen en vast te leggen.

  2. Prachtig toch. Een kind dat ook het moois om zich heen ziet en vast wil leggen om te kunnen bekijken steeds weer. Net als zijn paps. Om trots op te zijn. Mooi.

  3. Hij heeft talent en oog voor detail. Ik vind de foto’s heel geslaagd, vooral die zwart-wit (panorama) foto, waar de sfeer zo goed van is weergegeven. Die meisjes, precies op de juiste plaats, het goede moment. Prachtig!
    Nog een kroontje erbij! 🙂

Geef een reactie

