Mijn fucking nieuwe buurman

Terwijl ik mijn eten klaar staat te maken, hoor ik geklop op mijn deur. De buurman. Mijn nieuwe buurman. Misschien handig om te weten is, dat wij samen dezelfde opgang van onze bovenwoning delen. Ik was hem al een keer tegengekomen, toen hij zijn spulletjes aan het verhuizen was. Hij wilde zich voorstellen, maar met een rol tapijt in zijn handen, was het een vruchteloze poging. Hij zei ook wat tegen me, maar dat kon ik niet goed verstaan. Hij sprak namelijk buitenlands. Engels om wel te verstaan, maar dan met een zwaar accent. In ieder geval niet het bolhoedjes Engels. Dat was me toen al duidelijk. Maar goed. Ik open de deur en daar staat hij. Druk gebarend en pratend. Ik moet even schakelen. Ik spreek namelijk niet elke dag Engels. De buurman ziet dit ook en haalt adem. Hij begint opnieuw en dit keer rustig. “Hey hello. I am Paul, your new neighbor.” We geven elkaar een hand en ik stel me ook voor. Dit formele gedeelte vond Paul kennelijk wel genoeg. “Do you also have a fucking problem with the electricity?”, was de vraag die direct volgde. Toevallig, wat later niet zo toevallig bleek te zijn, was mijn PC zojuist uit zichzelf uitgegaan en ook weer aangegaan. Dit gebeurde vlak voordat hij had aangeklopt. “Yes”, was mijn antwoord in vloeiend Engels. Ik vertel hem van mijn kleine storing en stel voor om samen naar de groepenkast te gaan. Ik zie al snel dat zijn aardlekschakelaar naar beneden wijst en vertel hem, dat hij ergens in huis een storing heeft. Hierna volgt het meest verstaanbare Engels wat ik ooit heb gehoord.

“Fuck” (hij dacht dat het mijn groepenkast was).
“Fuck” (hij heeft dus de verkeerde standen doorgegeven).
“Fuck” (hij heeft alle stekkers er één voor één uitgehaald en er weer ingedaan)
“Fuck” (zijn waterkoker veroorzaakt de storing)
“Fuck” (hij is blij dat ik hem met de storing heb geholpen)
“Fuck” (hij moest met het bedrijf vanuit Schotland naar Nederland verhuizen, anders had hij geen werk meer)
“Fuck” (hij is geboren in Engeland)
“Fuck” (zijn zoon werkt bij hetzelfde bedrijf en woont in Heemskerk)
“Fuck” (zijn vriendin woont in Schotland)
“Fuck (hij heeft heel veel formulieren moeten invullen om hier te kunnen wonen)
“Fuck” (hij vindt het meevallen wat hij aan mij moet betalen voor het water)
“Fuck” (wat zijn de huren hoog in Haarlem)
“Fuck” (leuk dat we elkaar nu hebben gezien en gesproken)
“Fuck” (hij heeft haast en moet naar een afspraak)

We nemen afscheid en wensen elkaar een fucking fijne avond toe.

29 thoughts on “Mijn fucking nieuwe buurman

  1. Misschien speelt de buurman fucking goed gitaar en heeft hij een fucking goede stem en kan hij fucking goed van de zomer op het dakterras folkmuziek verkondigen. Ik kom dan in ieder geval fucking graag weer luisteren. x

  2. Pingback: Fucking Paul | Jaap Kroon

Geef een reactie

