Baardmannetjes in de polder

Recreatiegebied Spaarnwoude

Een dagje roofvogelexcursie met mijn broer Steven, zijn zoon Mees en mijn collega Ronald.

“Hallo”, zegt een zeer aantrekkelijke vrouw tegen mij, terwijl ik sta te wachten op de excursieleider. “Mag ik wat vragen. Ben jij Japio?” Ik kijk haar enigszins verrast en verwonderlijk aan. “Japio van Instagram?” vult ze snel aan. “Ja, dat ben ik” antwoord ik met een nieuwsgierige blik. “Ik ben Bellemeisje. Ook van Instagram dus.” Nadat mijn ietwat grijze hersencellen zijn werk hadden gedaan, volgde de herkenning. Het ijs was snel gebroken. En het werd gezellig. Dat een wederzijdse passie, de natuur, zorgt voor een spontane ontmoeting, dat vind ik mooi en bijzonder. Een cadeautje van en door de natuur.

En de natuur had nog meer cadeautjes voor ons in petto. Helaas waren de meeste roofvogels te ver om mooi op de foto te krijgen. Daarom ben ik des te blijer, dat het een beetje is gelukt met de Visarend. Dat ik die voor het eerst mocht zien, dat noem ik toch wel mijn Hans Dorrestijn momentje.

 

 

17 thoughts on “Baardmannetjes in de polder

Geef een reactie

