Nathalie Basoska

Creative and inspiring young people

nathali-2

Dutch Macedonian currently based in Brooklyn, New York. Art student majoring in film at Pratt Institute.

Nathalie ken ik alweer 5 jaar. Ze is de dochter van de eigenaars van het pension waar ik altijd verblijf, als ik in Macedonië ben. Toen ik haar leerde kennen, fotografeerde ik nog niet. Niet zoals ik nu doe. Zij wel en hoe. Twee jaar geleden kocht ik mijn eerste spiegelreflex camera. Een paar maanden later probeerde ik haar foto’s van het prachtige Macedonië na te apen. Een zinloze actie. Maar daar kom je later achter. Pas als je een beetje weet hoe alles werkt en je langzaam een eigen stijl ontwikkelt. Maar een ding is zeker, ze was en is nog steeds een inspiratiebron voor mij. Ook een vraagbaak. Als ik iets wil weten, dan is zij een van de eerste aan wie ik mijn vraag stel. Ze is niet alleen een goede fotograaf, maar ook een zeer talentvolle filmmaker. Zo goed zelfs, dat ze momenteel studeert aan de Filmacademie van New York. Hieronder zie je de laatste videoclip die ze heeft gemaakt. Nathalie is de lange blonde dame en de andere lange man is haar broer Christiaan. Haar andere films kun je zien op haar eigen Youtube kanaal Nathalie Basoska.

 

 

 

8 thoughts on “Nathalie Basoska

  1. ik ga die martina nog wel een keer googlen en haar filmpje bekijken. Wil je alvast complimenteren met je fantastische foto. Begin gelijk naar de zomer te verlangen

  2. Inderdaad een hele mooi foto Jaap, de muziek ben ik niet zo’n fan van maar het filmpje zit wel leuk in elkaar. Altijd fijn als je een inspiratiebron hebt die je ook nog eens om raad kan vragen. Alvast veel plezier in Macedonië 🙂

Geef een reactie

