Back to the Moon

Gotcha!

Met het nieuwe album Back to the Moon is Gotcha!, wat mij betreft, weer geland op aarde. Gisteravond was ik bij de lancering van dit prachtig stuk vinyl. Het werd een weerzien met een oude vriend. De zanger E1 Ten (Iwan van Amersfoord) ken ik al van kinds af aan. We waren buren en hij was en is nog steeds de (jeugd)vriend van mijn jongere broer Steven. De eerste lessen op het voetbalveld kreeg hij van mijn vader, “Ome Jan Kroon”. Lessen die niet alleen over het voetbal gingen en waar hij nog met veel respect over spreekt. Over Iwan en zijn muziekcarrière valt nog veel meer te vertellen, maar dat bewaar ik voor later. Sinds vandaag mag ik mij namelijk fotojournalist noemen van het online platform Haerlemse Bodem. Voor dit magazine ga ik binnenkort de mannen van Gotcha! interviewen. Het artikel zal ik dan hier met jullie delen.

Terug naar de muziek. Muziek die gisteravond live werd gespeeld in de Sounds in Haarlem. Een van de weinige zaken in Nederland waar nog echt vinyl wordt verkocht. Het meest opvallende en positieve van het album en de gespeelde nummers vind ik, dat ze niet leunen op het succes van weleer. Een succes met diverse gezichten. De nummers die nu op de plaat staan, zijn eigentijds. Soms hoor je Bowie en soms zelfs een beetje Daft Punk. En dan hoor je ook ineens de stem van Nyjolene Grey. Dikke vette soul. Geweldig. Alle tracks zijn te beluisteren op Spotify. Wil je in het bezit komen van het vinyl, dat kan. Het is online te bestellen bij Sounds Haarlem. De Back to the Moon tour is begonnen. Afgelopen vrijdag speelden ze live bij de De Wereld Draait Door, om daarna door heel Nederland te toeren. Check de concertagenda op Gotcha! Back to the Moon.

Gotcha! is E1 Ten, Nyjolene Grey, Martijn Bosman, Arnold Smits, Erik Boon, Vincent Smeenk, Pieter Smeenk, Joep Smeenk en Rudi de Graaff.

Gotcha! is back.

Luister en kijk hier naar Home, een van mijn favoriete nummers van de band.

http://media-service.vara.nl/player.php?id=334804

 

12 thoughts on “Back to the Moon

  1. Weer mooie fotos en wat heerlijk om een aantal projecten op je lijstje te hebben. Jaap ik kom op vakantie naar Nederland in Juni. Als ik in Haarlem in de buurt ben kom ik graag een kopje koffie of een biertje drinken. Ik moet mijn Nederlands oefenen, dat gebeurd niet vaak in Sydney. Groeten Peet.

  2. Hey bedankt Jaap. Ik ken Haarlem heelemaal niet dus dat is echt cool. Ik wil ook Sounds Haarlem opzoeken. Ik heb pas geleden een nieuwe 2de hands Technics turntable met mooie Technics houten speakers gekocht. Kan weer lekker mij vinyl spelen.

Geef een reactie

