Zonder vonk geen vuur

Haarlem

Op dit moment vinden de repetities plaats voor de theatervoorstelling ‘Zonder vonk geen vuur’. Het is een buurtproject in een echte volksbuurt in Haarlem, genaamd De Roos. Het is een samenwerkingsverband tussen een groep ouderen van een verzorgingstehuis en een groep vaste bezoekers van een buurtcentrum. Volgende maand worden er twee voorstellingen gegeven. Een van de doelen is, om mensen weer te activeren. Ze uit een (psycho)sociaal isolement halen door middel van spel. Samen met lotgenoten. Ik hoef natuurlijk niet uit te leggen, dat er door zo’n prachtig project hele mooie dingen ontstaan. Depressieve mensen worden vrolijk en nieuwe vriendschappen worden gesloten. Ik heb het met eigen ogen gezien. Twee ochtenden ben ik bij de groep geweest. Mijn bijdrage was het portretteren van de groep acteurs. De foto’s worden vervolgens gebruikt in de programmaboekjes en komen in het decor te hangen. Bij mij is de vonk overgeslagen!

14 thoughts on “Zonder vonk geen vuur

Geef een reactie

