Gotcha! in het Patronaat

Cirkels die rond worden

Dat gebeurde afgelopen zaterdag in de poptempel van Haarlem. Niet alleen voor mij, maar ook voor de meeste bandleden van Gotcha! en de zanger van Opie. En voor een ieder met een eigen reden. Opvallend is, dat ze allemaal ergens een raakvlak hebben met die van mij. Mijn reden? Mijn hang naar het verleden is minimaal. Ik leef vandaag en morgen. Maar soms kun je het verleden niet negeren, hoe grijs en zwart het soms ook was. Het heeft je gebracht tot waar je nu bent en beïnvloed ook de volgende stap die je zet. De eerste stappen in het leven heb ik geleerd van mijn vader. Stoffelijk is hij er niet meer. In gedachten des te meer. Ooit was hij jeugdtrainer van een voetbalclub in Schalkwijk. Een wijk in Haarlem met, in de jaren 70/80, een niet al te beste reputatie. De reputatie van mijn Pa was een stuk beter. Zonder blikken of blozen durf ik te stellen, dat hij een autoriteit op zijn gebied was. Streng, duidelijk en rechtvaardig was hij voor de ettertjes uit de buurt. Een van die ettertjes was Iwan (E1 Ten), de zanger van Gotcha! en vriend van mijn broer Steven. Elke keer als ik hem ontmoet, spreekt hij nog vol respect over mijn vader. Sterker nog. Tijdens een interview met Haerlems Bodem vertelde hij nog, dat hij het zonder de discipline van Ome Jan, waarschijnlijk niet had gered. Een reddingsboei. Ook die van mij. Afgelopen zaterdag zagen we elkaar weer. In levende lijve. Niet alleen wij waren er, maar ook zijn moeder, dochter en mijn broer. Het verleden, heden en de toekomst. En in de VIP loge zat Pa! Home

Haerlems Bodem

Screenshot 2015-05-21 08.40.08E

Opie en Gotcha!

16 thoughts on “Gotcha! in het Patronaat

  1. Mooi eerbetoon jaap, je foto’s zijn onwijs! Ik zie het plezier wat je ervan hebt,ervan af stralen. Geniet maar van vandaag, wat er morgen komt zien we wel zeg ik altijd. Groetjes, Edwin

  2. Wat een mooi verhaal waar het verleden en het heden alkaar weer raken. En een we delen een vader om trots op te zijn.
    Groet broertje.

  3. Mooi bro..Zie z’n gezicht zo voor me, schouders naar achteren borst vooruit en een klein hupsje in het lopen.Een bronskleurige huid, golven in ’t haar en een blik die alles kon zeggen. Mooi dat hij V.I.P. zat onze vader weet zeker dat hij trots op je is xx

Geef een reactie

