Fucking Paul

Midden in een droom wakker worden die geen droom blijkt te zijn. Hevig gestommel op de trapopgang, een rammelende deurklink, gebonk op mijn deur en een vrouwenstem. In gebroken Engels, met een zwaar Afrikaans accent, smeekt de vrouw mij, om haar binnen te laten. Ik kijk op de wekker. Het is 05.00 uur. Ik vraag haar in mijn slaperig Engels, wie de beneden deur heeft geopend.

“You did”, zegt ze.

In het schemergebied van de slaap en de ontwaking, slaat heel even de twijfel toe.

“I did not”, antwoord ik met enige zekerheid.

“But you are the Irish man from the African restaurant, last night”, zegt ze, enigszins wanhopend.

Slaapcellen maken plaats voor helderheid en ik begin Nederlands te praten. De dame schrikt en ziet in, dat ze voor de verkeerde deur staat. En ik zie in, dat mijn fucking nieuwe buurman(deel 1) de most wanted man van dit moment is. Vermoedelijk overmeesterd door Bacchus, geeft hij niet thuis. De teleurstelling van de Afrikaanse dame is van haar gezicht af te lezen. Ze druipt af. Bestemming onbekend. Mijn volgende bestemming is wel bekend. Een bezoekje aan fucking Paul, als zijn verdoving is uitgewerkt.

Foto: Schilderij van Mariel Buys

7 thoughts on “Fucking Paul

  1. …ik ben echt benieuwd naar het vervolg…wie er nog aan je deur klopt… take care! Ik heb zo moeten lachen bij deel 1 (je fucking buurman). Hou je haaks 🙂 en bedankt voor de leuke teksten.

Geef een reactie

